OBCHODNÉ PODMIENKY

 

VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY

 

Tieto Všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „VOP“) upravujú vzťahy medzi kupujúcim a predávajúcim pri uzatváraní zmluvných vzťahov v elektronickom obchode (e-shop) prevádzkovanom predávajúcim na internetovej stránke https://www.obuvdoroboty.sk/. Kupujúci odoslaním objednávky predávajúcemu potvrdzuje, že sa s VOP detailne a v plnom rozsahu oboznámil a tiež, že s nimi bezvýhradne súhlasí. Tieto VOP tvoria neoddeliteľnú súčasť každej kúpnej zmluvy medzi kupujúcim a predávajúcim. VOP nevylučujú dojednanie odchýlnych ustanovení v samotnej kúpnej zmluve; v takom prípade majú výslovne dojednané odchýlne ustanovenia v kúpnej zmluve prednosť pred znením týchto VOP.

 

1. Úvodné ustanovenia

 

Predávajúci:

  • obchodné meno: RIDERE s.r.o.
  • sídlo: Potvorice 155, PSČ 916 25 Potvorice
  • IČO: 54 773 211, IČ DPH: SK212178664
  • zápis v obchodnom registri okresného súdu Trenčín, oddiel: Sro, vložka č.: 43963/R
  • kontaktná adresa elektronickej pošty: info@obuvdoroboty.sk
  • adresa pre uplatnenie reklamácie, podanie sťažnosti alebo iného podnetu: Ridere, s.r.o., Kríž nad Váhom 394, PSČ 916 26 Považany alebo info@obuvdoroboty.sk
  • kontaktné telefónne číslo +421 918 541 407, v pracovných dňoch: od 09:00 do 15:00 hod.
  • číslo bankového účtu pre bezhotovostné platby: SK5811000000002945134218
  • orgán dohľadu: Inšpektorát SOI pre Trenčiansky kraj: Hurbanova 2944/59,  911 01 Trenčín.

 

Kupujúci:

Za kupujúceho sa na účely týchto VOP považuje:

  • spotrebiteľ – pre potreby VOP sa za spotrebiteľa považuje fyzická osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania.

 

Právne vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcim - spotrebiteľom výslovne neupravené týmito VOP sa riadia príslušnými ustanoveniami zák. č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v platnom znení (ďalej len  „Občiansky zákonník“), zák. č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení (ďalej len „zákon o ochrane spotrebiteľa“), ako aj s inými súvisiacimi predpismi; alebo

 

  • podnikateľ – pre potreby VOP sa za podnikateľa v súlade so zák. č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v platnom znení (ďalej len „Obchodný zákonník“) považuje:
  1. osoba zapísaná v obchodnom registri,
  2. osoba, ktorá podniká na základe živnostenského oprávnenia,
  3. osoba, ktorá podniká na základe iného než živnostenského oprávnenia podľa osobitných predpisov,
  4. fyzická osoba, ktorá vykonáva poľnohospodársku výrobu a je zapísaná do evidencie podľa osobitného predpisu.

 

Právne vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcim - podnikateľom výslovne neupravené týmito VOP, príp. osobitnou zmluvou sa riadia príslušnými ustanoveniami Obchodného zákonníka, ako aj inými súvisiacimi predpismi SR.

 

Na kupujúceho v postavení podnikateľa sa vzťahujú všetky ustanovenia VOP s výnimkou článkov 6. (okrem bodu II. v článku 6, ktorý sa vzťahuje aj na kupujúceho v postavení podnikateľa) a 7. VOP. Pre úpravu týchto vzťahov sa medzi predávajúcim a podnikateľom (ako kupujúcim) uplatnia ustanovenia Obchodného zákonníka.

 

    2. Tovar, cena tovaru

     

    Hlavné vlastnosti tovaru alebo charakter služby sú uvedené na príslušnej katalógovej stránke elektronického obchodu predávajúceho.

     

    Predávajúci garantuje výšku ceny, ktorá je platná v čase vykonania objednávky. Všetky ceny sú zmluvné. V prípade uskutočnenia akcie, všetky ceny počas nej platia len do vypredania zásob, pokiaľ pri konkrétnom výrobku nie je uvedené inak.

     

    Návrhom na uzavretie kúpnej zmluvy je umiestnenie ponúkaného tovaru predávajúcim na stránkach e-shopu predávajúceho.

     

    Predávajúci jasným a zrozumiteľným spôsobom týmto informuje pred odoslaním objednávky kupujúceho o nasledujúcich predzmluvných informáciách tak, že:

    1. hlavné vlastnosti tovaru alebo charakter služby sú uvedené na príslušnej katalógovej stránke elektronického obchodu predávajúceho,
    2. o obchodnom mene a sídle predávajúceho informoval na príslušnej stránke elektronického obchodu predávajúceho a v týchto VOP, ktoré sú umiestnené na príslušnej stránke elektronického obchodu predávajúceho,
    3. kontaktné informácie predávajúceho (telefónne číslo, email a pod.) sú uvedené v týchto VOP, ako aj na stránke elektronického obchodu predávajúceho; na týchto kontaktných miestach môže kupujúci uplatniť aj reklamáciu tovaru alebo služby, podať sťažnosť alebo iný podnet a pod.,
    4. predajná cena tovaru alebo služby, spôsob, akým sa vypočíta, ak vzhľadom na povahu tovaru alebo služby nemožno predajnú cenu určiť vopred, náklady na dopravu, dodanie, poštovné a iné náklady a poplatky a skutočnosť, že do celkovej ceny môžu byť zarátané ďalšie náklady a poplatky, ak náklady a poplatky nemožno určiť vopred, sú uvedené na príslušnej katalógovej stránke elektronického obchodu predávajúceho,
    5. platobné podmienky, podmienky plnenia, dodacie podmienky, lehota, do ktorej sa predávajúci zaväzuje dodať alebo poskytnúť tovar alebo službu sú uvedené v týchto VOP,
    6. informácie o postupoch uplatňovania a vybavovania reklamácií sú v týchto VOP, ktoré sú umiestnené na príslušnej stránke elektronického obchodu predávajúceho,
    7. poučenie o práve kupujúceho podať predávajúcemu žiadosť o nápravu podľa osobitného predpisu s uvedením odkazu na webové sídlo, na ktorom sú zverejnené informácie o príslušnom subjekte alternatívneho riešenia sporov, sú uvedené v týchto VOP,
    8. sťažnosti a podnety kupujúceho je možné odosielať emailom alebo poštou na všetky kontaktné údaje predávajúceho, ktoré sú uvedené v týchto VOP. Tieto budú vybavené bezodkladne, a to najmä písomne,
    9. informácie o práve kupujúceho odstúpiť od kúpnej zmluvy, o podmienkach, lehote a postupe pri uplatňovaní práva na odstúpenie od kúpnej zmluvy, vrátane formulára na odstúpenie od kúpnej zmluvy sú uvedené v týchto VOP, predávajúci zároveň poskytol samotný formulár na odstúpenie od kúpnej zmluvy, ktorý sa nachádza na konci týchto VOP,
    10. informácie o zodpovednosti predávajúceho za vady najmä podľa ust. § 621 a nasl. Občianskeho zákonníka, sú uvedené v týchto VOP,
    11. kupujúci je povinný zaplatiť preddavok alebo poskytnúť inú finančnú zábezpeku len ak je to výslovne uvedené pri príslušnom tovare v elektronickom obchode predávajúceho,
    12. predávajúci sa zatiaľ nezaviazal dodržiavať kódex správania.

     

    3. Objednanie tovaru

     

    Pre vykonanie objednávky kupujúci vyberie tovar, riadne vyplní objednávkový formulár, zvolí si miesto a spôsob doručenia tovaru, spôsob platby a po záverečnom zobrazení zadaných informácií a ich kontrole objednávku odošle. Podmienkou pre riadne zaregistrovanie objednávky predávajúcim je najmä vyplnenie všetkých požadovaných údajov a náležitostí uvedených v objednávacom formulári zo strany kupujúceho na e-shope predávajúceho. Kúpna zmluva je uzavretá v okamihu, keď predávajúci zašle kupujúcemu e-mail potvrdzujúci objednávku, v ktorom bude uvedené najmä:

    • jedinečné číslo objednávky,
    • názov tovaru, jeho objednané množstvo, jednotkovú a konečnú cenu tovaru,
    • kupujúcim zvolený spôsob dopravy a platby, doručovacia adresa,
    • cena prepravy / doručenia,
    • konečná cena objednávky, ktorú kupujúci zaplatí,

    (ďalej tiež ako „zmluva“).

     

    Na uvedenú e-mailovú adresu budú kupujúcemu zasielané ďalšie informácie ohľadom stavu predmetnej objednávky, vrátane informácie o odoslaní tovaru.

     

    Cenu tovaru si môže kupujúci overiť pri jednotlivom tovare. Poplatky za prepravu/doručenie budú kupujúcemu oznámené už počas zadávania objednávky. Pred odoslaním objednávky bude zobrazená konečná cena za objednávku tovaru, ktorá pozostáva z ceny tovaru a súvisiacich poplatkov. Odoslaním objednávky kupujúci túto konečnú cenu potvrdí a vyjadrí s ňou súhlas.

     

    Uzavretá kúpna zmluva je predávajúcim archivovaná za účelom jej riadneho splnenia a nie je prístupná iným nezúčastneným stranám. Kupujúci má možnosť pred konečným odoslaním objednávky ju skontrolovať, prípadne opraviť. Údaje uvedené v odoslanej objednávke sú predávajúcim považované za správne, resp. predávajúci neoveruje ich správnosť. Kupujúci má možnosť sa kedykoľvek oboznámiť s informáciami o spôsobe vykonania objednávky v týchto obchodných podmienkach zverejnených na stránkach e-shopu predávajúceho.

     

    Predávajúci nie je povinný akceptovať okrem iného objednávku, ktorá neobsahuje všetky povinné údaje. Predávajúci si taktiež vyhradzuje právo neakceptovať objednávku kupujúceho, resp. nedodať kupujúcemu tovar v prípade, kedy sa na e-shope objavia úplne zjavné omyly týkajúce sa ceny tovaru, popisu či obrázku tovaru, prípadne pokiaľ nemá predávajúci tovar v dostatočnom množstve na sklade alebo z iných dôvodov nie je objektívne možné riadne a včas dodať kupujúcemu tovar na základe objednávky. Kupujúci berie na vedomie, že predávajúci okrem iného nie je povinný uzatvoriť kúpnu zmluvu s osobou, ktorá v minulosti podstatne porušila kúpnu zmluvu uzatvorenú s predávajúcim vrátane týchto VOP, prípadne s osobou, ktorá je voči predávajúcemu v omeškaní s úhradou splatných záväzkov. O takomto prípadnom odmietnutí objednávky môže byť kupujúci informovaný e-mailom.

     

    4. Dodanie tovaru

     

    Pri platbe za tovar na dobierku sa dodacia lehota počíta odo dňa prijatia objednávky predávajúcim, v ostatných prípadoch odo dňa prijatia platby kupujúceho za objednaný tovar predávajúcim. Tovar bude kupujúcemu dodaný spôsobom, ktorý si zvolí v objednávke, pričom má na výber doručenie na adresu prostredníctvom spoločnosti Direct Parcel Distribution SK, s.r.o. (ďalej tiež ako „DPD“) alebo doručenie do odberného miesta prostredníctvom spoločnosti DPD.

     

    Nebezpečenstvo náhodnej skazy, náhodného zhoršenia a straty tovaru prechádza na kupujúceho okamihom dodania (V prípade kupujúceho - podnikateľa sa uplatnia odchylne príslušné ustanovenia Obchodného zákonníka o nebezpečenstve škody na tovare). Ak kupujúci neprevezme tovar pre dôvody na jeho strane (napr. neschopnosť uhradiť cenu tovaru, nezastihnuteľnosť na dodacej adrese a pod.), znáša náklady spojené s opakovaným dodaním a predávajúci je oprávnený požadovať nahradenie vzniknutej škody vo výške skutočných nákladov.

     

    Tovar je oprávnený prevziať osoba disponujúca informáciou o identifikácii objednávateľa a čísle objednávky. Ku každej zásielke je priložený originálny daňový doklad (faktúra), ktorý slúži zároveň ako záručný list.

     

    Objednaný tovar bude podľa jeho dostupnosti a prepravných možností dodaný v čo najkratšej dobe. Predávajúci sa zaväzuje splniť objednávku kupujúceho v primeranej lehote zodpovedajúcej prevádzkovým možnostiam predávajúceho, najneskôr do 30 dní od jej obdržania. Ak uplynie vyššie uvedená 30 dňová lehota a predávajúci objednávku nesplní, je kupujúci oprávnený odstúpiť od zmluvy a predávajúci je povinný do 10 dní odo dňa odstúpenia vrátiť kupujúcemu všetko finančné plnenie, ktoré od neho vopred prijal, a to prevodom na bankový účet kupujúceho, pokiaľ sa nedohodnú inak.

     

    Kupujúci je povinný tovar bezodkladne po jeho prevzatí skontrolovať. Ak zásielka vykazuje známky poškodenia, odporúčame ju odmietnuť a neprevziať, prípadne spísať s doručovateľom škodový protokol. Odporúčame kupujúcemu, aby nevyhadzoval obal pre prípad reklamácie, nakoľko môže byť dôležitý pre dokazovanie. Reklamácia neúplnosti alebo vonkajšieho poškodenia zásielky nezbavujú kupujúceho práva tovar reklamovať, dávajú však predávajúcemu možnosť preukázať, že sa v čase odoslania tovaru nejednalo o rozpor s kúpnou zmluvou. Rozpor s kúpnou zmluvou predovšetkým znamená, že tovar nemá požadovanú kvalitu a úžitkové vlastnosti popisované predávajúcim, resp. výrobcom, alebo na základe nimi vykonávanej reklamy očakávané, prípadne akosť a úžitkové vlastnosti pre tovar takého druhu obvyklé; že nezodpovedá požiadavkám právnych predpisov; nie je v zodpovedajúcom množstve, miere alebo hmotnosti a nezodpovedá účelu, ktorý predávajúci pre použitie tovaru uvádza alebo na ktorý sa tovar obvykle používa.

     

    Ak kupujúci zistí nesúlad v predmete kúpy (doručený bol iný než zakúpený tovar), nekompletnosť tovaru, vadu tovaru alebo akékoľvek poškodenie tovaru spôsobené prepravou, ktoré sa neprejavilo vonkajším poškodením obalu, je potrebné, aby bezodkladne uplatnil u predávajúceho reklamáciu.

     

    5. Platobné podmienky

     

    Spôsob platby si kupujúci zvolí počas zadávania objednávky, a to z týchto možností:

     

    • bezhotovostnou platbou prostredníctvom Google Pay,
    • bezhotovostnou platbou kartou cez platobnú bránu Shoptet Pay
    • bezhotovostnou platbou cez internetové rozhranie banky,
    • platbou na dobierku pri doručení tovaru alebo
    • bezhotovostnou platbou spôsobom rýchlej platby cez banku využitím bankového príkazu cez Shoptet Pay.

     

    Predávajúci si vyhradzuje právo odstúpiť od zmluvy, ak úhrada objednaného tovaru nebude poukázaná v prospech predávajúceho bankového účtu do štyroch dní odo dňa odoslania objednávky kupujúcim.

     

    6. Odstúpenie od zmluvy

     

    1. Právo kupujúceho na odstúpenie od zmluvy:

     

    Kupujúci má právo odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho do štrnástich (14) dní odo dňa nasledujúceho po dni, kedy kupujúci alebo ním určená tretia osoba (iná ako dopravca) prevezme tovar. Lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje za zachovanú, ak oznámenie o odstúpení od zmluvy bolo odoslané predávajúcemu najneskôr v posledný deň lehoty podľa predchádzajúcich viet. Tovar sa považuje za prevzatý kupujúcim okamihom, keď kupujúci alebo ním určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa:

    1. tovary objednané kupujúcim v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný,
    2. dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu,
    3. tovar dodáva opakovane počas určitej doby, okamihom prevzatia prvého dodaného tovaru.

     

    Kupujúci môže odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov, predmetom ktorej je dodanie tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.

     

    Kupujúci môže uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho v listinnej podobe alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom médiu (napr. e-mail); ak bola zmluva uzavretá ústne, na uplatnenie práva kupujúceho na odstúpenie od zmluvy postačuje akékoľvek jednoznačne formulované vyhlásenie kupujúceho, ktoré vyjadruje  vôľu kupujúceho odstúpiť od zmluvy (ďalej len "oznámenie o odstúpení od zmluvy"). Kupujúci môže použiť formulár na odstúpenie od zmluvy nachádzajúci sa v závere týchto všeobecných obchodných podmienok.

     

    Kupujúci je povinný najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho podľa § 19 ods. 1 zákona o ochrane spotrebiteľa  zaslať tovar späť alebo odovzdať tovar predávajúcemu alebo osobe určenej predávajúcim na prevzatie tovaru. To neplatí, ak predávajúci navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním určenej osoby. Lehota 14 dní sa považuje za zachovanú, ak kupujúci odošle tovar predávajúcemu najneskôr v posledný deň lehoty. Pri odstúpení od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho podľa § 19 ods. 1 zákona o ochrane spotrebiteľa znáša kupujúci len náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu alebo osobe určenej predávajúcim na prevzatie tovaru. To neplatí, ak predávajúci súhlasil, že náklady bude znášať sám, alebo ak predávajúci nesplnil informačnú povinnosť podľa § 15 ods. 1 písm. g) zákona o ochrane spotrebiteľa.

     

    Predávajúci je povinný do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť kupujúcemu všetky platby, ktoré od neho prijal na základe alebo v súvislosti so zmluvou uzavretou na diaľku, zmluvou uzavretou mimo prevádzkových priestorov predávajúceho alebo s doplnkovou zmluvou vrátane nákladov na dopravu, dodanie, poštovné a iných nákladov a poplatkov.  Predávajúci je povinný vrátiť kupujúcemu všetky platby podľa predošlej vety v rozsahu zodpovedajúcom odstúpeniu od zmluvy, ak kupujúci neodstúpil od celej zmluvy uzavretej na diaľku alebo od celej zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho. Predávajúci nemôže účtovať kupujúcemu dodatočné náklady za dopravu, dodanie, poštovné a iné náklady a poplatky. Predávajúci nie je povinný uhradiť kupujúcemu dodatočné náklady, ak si kupujúci výslovne zvolil iný spôsob dodania, ako je najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný predávajúcim. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na dodanie, ktoré si zvolil kupujúci, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný predávajúcim. Predávajúci je povinný vrátiť kupujúcemu platby podľa prvej vety tohto odseku rovnakým spôsobom, aký použil kupujúci pri ich úhrade. Tým nie je dotknuté právo predávajúceho dohodnúť sa s kupujúcim na inom spôsobe úhrady, ak kupujúcemu nebudú v súvislosti s úhradou účtované žiadne poplatky.

     

    Predávajúci nie je povinný pri odstúpení od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho, ktorých predmetom je dodanie tovaru,  vrátiť kupujúcemu platby uvedené v predchádzajúcom odseku pred tým, ako mu je tovar doručený alebo kým kupujúci nepreukáže zaslanie tovaru späť predávajúcemu, ibaže predávajúci navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním určenej osoby.

     

    Úhrada platby za tovar pri odstúpení od zmluvy platená v hotovosti sa zaokrúhľuje na 5 eurocentov; celkový zvyšok tejto nezaokrúhlenej úhrady, ktorý je nižší ako polovica hodnoty 5 eurocentov, sa zaokrúhľuje nadol a celkový zvyšok tejto nezaokrúhlenej úhrady, ktorý je rovný alebo vyšší ako polovica hodnoty 5 eurocentov, sa zaokrúhľuje nahor. Ak je úhrada podľa predchádzajúcej vety súčtom cien za viac tovarov, zaokrúhľuje sa takto až výsledná úhrada. Táto úhrada vo výške 1 eurocent alebo 2 eurocenty sa zaokrúhľuje na 5 eurocentov.

     

    V prípade rozhodnutia kupujúceho pre odstúpenie od zmluvy v záujme zrýchlenia tohto procesu odporúčame zaslať tovar na adresu predávajúceho spolu s formulárom na odstúpenie od zmluvy zverejneným na web stránke predávajúceho alebo nachádzajúcim sa v závere týchto všeobecných obchodných podmienok a s originálom nákupného dokladu.

     

    V zmysle § 19 zákona o ochrane spotrebiteľa kupujúci nemôže odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku a od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho aj bez uvedenia dôvodu v lehote podľa § 20 ods. 1 až 3 zákona o ochrane spotrebiteľ, ktorej predmetom je:

    1. poskytnutie služby, ak
      1. došlo k úplnému poskytnutiu služby a

      2. poskytovanie služby začalo pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, ak je podľa zmluvy spotrebiteľ povinný zaplatiť cenu,

    2. dodanie alebo poskytnutie produktu, ktorého cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy,
    3.  dodanie tovaru vyrobeného podľa špecifikácií spotrebiteľa alebo tovaru vyrobeného na mieru,

    4. dodanie tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu kvality alebo skaze,
    5.  dodanie tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov, ak ochranný obal bol po dodaní porušený,

    6. dodanie tovaru, ktorý vzhľadom na svoju povahu môže byť po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom

       

    1. Právo predávajúceho na odstúpenie od zmluvy:

     

    Predávajúci je oprávnený odstúpiť od zmluvy z dôvodu, kedy sa na e-shope objavia zjavné omyly týkajúce sa ceny tovaru, popisu či obrázku tovaru, ďalej z dôvodu vypredania zásob, nedostupnosti tovaru, alebo ak výrobca, dovozca alebo dodávateľ tovaru dohodnutého v zmluve prerušil výrobu alebo vykonal také závažné zmeny, ktoré znemožnili realizáciu splnenia povinností predávajúceho vyplývajúcich zo zmluvy alebo z dôvodov vyššej moci, alebo ak ani pri vynaložení všetkého úsilia, ktoré možno od neho spravodlivo požadovať, nie je schopný dodať tovar kupujúcemu v lehote určenej týmito všeobecnými obchodnými podmienkami alebo v cene, ktorá je uvedená v internetovom obchode. Predávajúci po odstúpení od zmluvy vráti kupujúcemu kúpnu cenu najneskôr do 14 dní odo dňa vrátenia tovaru predávajúcemu alebo po preukázaní, že kupujúci zaslal tovar predávajúcemu, podľa toho, ktorý okamih nastane skôr.

     

    7. Práva kupujúceho zo zodpovednosti za vady

     

    Predávajúci zodpovedá za akúkoľvek vadu, ktorú má predaný tovar v čase jej dodania a ktorá sa prejaví do dvoch rokov od dodania tovaru. Ak sa vada prejaví do uplynutia dvoch rokov od dodania tovaru, predpokladá sa, že ide o vadu, ktorú mal tovar už v čase dodania. To neplatí, ak sa preukáže opak alebo ak je tento predpoklad nezlučiteľný s povahou tovaru alebo vady.

     

    Ak predávajúci zodpovedá za vadu predaného tovaru, kupujúci má voči nemu právo na odstránenie vady opravou alebo výmenou, právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo právo od kúpnej zmluvy odstúpiť. Kupujúci môže odoprieť zaplatiť kúpnu cenu alebo jej časť, kým si predávajúci nesplní povinnosti, ktoré mu vyplývajú zo zodpovednosti za vady, ibaže kupujúci je v čase vytknutia vady v omeškaní so zaplatením kúpnej ceny alebo jej časti. Kupujúci zaplatí kúpnu cenu bez zbytočného odkladu po splnení povinností predávajúcim. Kupujúci môže uplatňovať práva zo zodpovednosti za vady vrátane práva podľa predchádzajúcej vety, len ak vytkol vadu do dvoch mesiacov od zistenia vady, najneskôr do uplynutia doby dvoch rokov od dodania tovaru.

     

    Kupujúci môže vytknúť vadu u predávajúceho:

     

    1. emailom na adresu predávajúceho: info@obuvdoroboty.sk alebo
    2. poštou na adresu prevádzky predávajúceho: Ridere, s.r.o., Kríž nad Váhom 394, PSČ 916 26 Považany alebo
    3. telefonicky na tel. č.: +421 918 541 407.

     

    Ak kupujúci vytkol vadu poštovou zásielkou, ktorú predávajúci odoprel prijať, zásielka sa považuje za doručenú v deň odopretia.

     

    Predávajúci poskytne kupujúcemu písomné potvrdenie o vytknutí vady bezodkladne po vytknutí vady kupujúcim. Predávajúci v potvrdení o vytknutí vady uvedie lehotu, v ktorej vadu odstráni. Lehota oznámená podľa predchádzajúcej vety nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť.

     

    Ak predávajúci odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne oznámi kupujúcemu. Ak kupujúci znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukáže zodpovednosť predávajúceho za vadu, môže vytknúť vadu opakovane a predávajúci nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu.

     

    Kupujúci má právo zvoliť si odstránenie vady výmenou tovaru alebo opravou tovaru. Kupujúci si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil predávajúcemu neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mal tovar bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil kupujúcemu značné ťažkosti. Predávajúci môže odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti vrátane okolností podľa predchádzajúci vety. 

     

    Predávajúci opraví alebo vymení tovar v primeranej lehote po tom, čo kupujúci vytkol vadu, bezplatne, na vlastné náklady a bez spôsobenia závažných ťažkostí kupujúcemu s ohľadom na povahu tovaru a účel, na ktorý kupujúci tovar požadoval. Na účely opravy alebo výmeny kupujúci odovzdá alebo sprístupní tovar predávajúcemu. Náklady prevzatia tovaru znáša predávajúci.

     

    Predávajúci dodá opravený tovar alebo náhradný tovar kupujúcemu na vlastné náklady rovnakým alebo obdobným spôsobom, akým mu kupujúci dodal vadný tovar.

     

    Kupujúci má právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo môže odstúpiť od kúpnej zmluvy v súlade s § 624 ods. 1 Občianskeho zákonníka.

     

    Ak sa zmluva týka kúpy viacerých tovarov, kupujúci môže od nej odstúpiť len vo vzťahu k vadnému tovaru. Vo vzťahu k ostatným tovarom môže odstúpiť od zmluvy, len ak nemožno dôvodne očakávať, že bude mať záujem ponechať si ostatné tovary bez vadného tovaru.

     

    Kupujúci po odstúpení od zmluvy alebo jej časti vráti tovar predávajúcemu. Predávajúci po odstúpení od zmluvy vráti kupujúcemu kúpnu cenu najneskôr do 14 dní odo dňa vrátenia tovaru predávajúcemu alebo po preukázaní, že kupujúci zaslal tovar predávajúcemu, podľa toho, ktorý okamih nastane skôr.

     

    Predávajúci vráti kúpnu cenu kupujúcemu alebo mu vyplatí zľavu z kúpnej ceny rovnakým spôsobom, aký použil kupujúci pri zaplatení kúpnej ceny, ak kupujúci výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady.

     

    8. Ochrana osobných údajov

     

    Predávajúci spracováva určité osobné údaje poskytnuté kupujúcim v prísnom súlade so slovenskými právnymi predpismi o ochrane osobných údajov, najmä s ustanoveniami zákona č. 18/2018 Z. z., o ochrane osobných údajov, a ustanoveniami Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z 27. apríla 2016, všeobecné nariadenie o ochrane údajov.

     

    Viac informácií o právach kupujúceho ohľadom toho, ako a v akom rozsahu predávajúci spracováva osobné údaje kupujúceho, sú stanovené v Zásadách ochrany osobných údajov, ktoré sú k dispozícii na stránke na tejto adrese: https://www.obuvdoroboty.sk/informacie-pre-vas/ochrana-osobnych-udajov/.

     

     

    9. Mimosúdne riešenie spotrebiteľských sporov

     

    Kupujúci berie na vedomie, že tento článok sa uplatní iba v prípade, že kupujúcim je spotrebiteľ v zmysle ustanovenia § 52 ods. 4 Občianskeho zákonníka.

     

    Predávajúci informuje kupujúceho v súlade so zákonom o ochrane spotrebiteľa a zákonom č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení, o možnosti alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov a o subjekte alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov. Kupujúci má zásadne právo na alternatívne riešenie spotrebiteľského sporu zo spotrebiteľskej zmluvy, ktorý sa nepodarí vyriešiť vzájomnou dohodou, ak dochádza k plneniu na území Slovenskej republiky alebo ak súvisí plnenie s podnikateľskou činnosťou prevádzkovanou na území Slovenskej republiky, a môže podať návrh na alternatívne riešenie takého sporu určenému subjektu alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov, ktorým je s ohľadom na povahu predávaného tovaru v zásade Slovenská obchodná inšpekcia (www.soi.sk), P. O. BOX 29, Bajkalská 21/A, 827 99 Bratislava, Spoločnosť ochrany spotrebiteľov (S.O.S.) Poprad, so sídlom Bajkalská 2335/3, 058 01 Poprad (web: https://www.sospotrebitelov.sk/, email: info@sospotrebitelov.sk), Združenie na ochranu práv občana – AVES, so sídlom Jána Poničana 6115/9, 841 08 Bratislava  (web: https://www.zdruzenieaves.sk/, email: zdruzenie.aves@centrum.sk ), pokiaľ nebude v kogentných predpisoch, v konkrétnom prípade uvedené inak. Kupujúci má právo podať predávajúcemu žiadosť o nápravu, ak medzi kupujúcim a predávajúcim vznikne spor z uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady alebo ak sa kupujúci domnieva, že predávajúci porušil iné práva kupujúceho. Kupujúci má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov, ak predávajúci na žiadosť kupujúceho podľa predchádzajúcej vety odpovedal zamietavo alebo na ňu neodpovedal do 30 dní od jej odoslania.

     

    Kupujúci môže v prípade sporu zo spotrebiteľskej zmluvy uzatvorenej on-line využiť taktiež platformu na riešenie sporov on-line, ktorá je zriadená Európskou komisiou na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

     

    10. Záverečné ustanovenia

     

    Ďalšia komunikácia medzi predávajúcim a kupujúcim sa uskutočňuje elektronickou poštou (info@obuvdoroboty.sk) alebo telefonicky (t. č.: +421 918 541 407) v pracovných dňoch, v čase od 09:00 do 15:00 hod.

     

    Vzťahy a prípadné spory, ktoré vzniknú na základe kúpnej zmluvy, sa budú spravovať výlučne podľa platného práva Slovenskej republiky a budú riešené súdmi Slovenskej republiky.

     

    Náklady na použitie komunikačných prostriedkov na diaľku (telefón, internet a pod.) pre vykonanie objednávky sú v bežnej sadzbe, závislé na tarife telekomunikačných služieb, ktoré kupujúci používa. Prípadné sťažnosti alebo podnety môže kupujúci uplatniť písomne na adresu sídla predávajúceho alebo e-mailom na e-mailovú adresu predávajúceho info@obuvdoroboty.sk. Predávajúci sa zaväzuje vybaviť sťažnosť alebo podnet do 30 dní od jeho obdržania, o čom bude kupujúceho primeraným spôsobom informovať.

     

    Tieto Všeobecné obchodné podmienky sú platné odo dňa ich zverejnenia a platia pre všetky kúpne zmluvy uzatvárané medzi predávajúcim a kupujúcim. Predávajúci si vyhradzuje právo jednostranne zmeniť tieto Všeobecné obchodné podmienky bez predchádzajúceho upozornenia kupujúceho a stávajú účinnými dňom ich zverejnenia na webovej stránke predávajúceho.

     

    Tieto VOP boli aktualizované ku dňu 19. 7. 2024.

    Za spoločnosť RIDERE, s.r.o

     

     

     

     

    VZOROVÝ FORMULÁR NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY UZAVRETEJ NA DIAĽKU A ZMLUVY UZAVRETEJ MIMO PREVÁDZKOVÝCH PRIESTOROV OBCHODNÍKA

     

    (Vyplňte a zašlite tento formulár, len ak si želáte odstúpiť od zmluvy uzavretej

    na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka.)

    Obchodnej spoločnosti RIDERE, s.r.o., so sídlom Potvorice 155, PSČ 916 25 Potvorice, IČO: 54 773 211, zapísanej v obchodnom registri okresného súdu Trenčín, oddiel Sro, vložka č. 43963/R, info@obuvdoroboty.sk (ako predávajúcemu) týmto ako kupujúci oznamujem/oznamujeme*, že odstupujem/odstupujeme od  zmluvy o dodaní alebo poskytnutí tohto produktu:.....................................................

     

    Dátum objednania/dátum prijatia*

    Číslo objednávky: ..................... 

    Meno a priezvisko spotrebiteľa/spotrebiteľov* : .....................................................................

    Adresa spotrebiteľa/spotrebiteľov*: ......................................................................................

    E-mailový kontakt spotrebiteľa/spotrebiteľov*: ..................................................

    Telefonický kontakt spotrebiteľa/spotrebiteľov*: ................................................

     


    Súhlasím, aby mi bola platba vrátená na môj účet vedený v banke ................................ a.s., číslo účtu .................................../............,

    IBAN: ...............................................,

    SWIFT: .............................................,

     

     

    Adresa pre vrátenie tovaru:

    Ridere, s.r.o., Kríž nad Váhom 394, PSČ 916 26 Považany, t. č.: +421 918 541 407

     

    V prípade odstúpenia od zmluvy nás kontaktujte na info@obuvdoroboty.sk a poskytneme Vám potrebné inštrukcie.

     

    Podpis spotrebiteľa/spotrebiteľov* (ak sa tento formulár podáva v listinnej

    podobe)  

     

    Dátum ..............

     

    * Nehodiace sa prečiarknite.

      

    POUČENIE O UPLATNENÍ PRÁVA SPOTREBITEĽA NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY UZAVRETEJ NA DIAĽKU A ZMLUVY UZAVRETEJ MIMO PREVÁDZKOVÝCH PRIESTOROV OBCHODNÍKA

                                         

    1. Právo na odstúpenie od zmluvy

     

    Máte právo odstúpiť od tejto zmluvy bez uvedenia dôvodu v lehote 14 dní. Lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie po 14 dňoch odo dňa: a) keď Vy alebo Vami určená tretia osoba okrem dopravcu prevezmete tovar; b) (pri dodaní viacerých tovarov Vami objednaných v jednej objednávke oddelene) keď Vy alebo Vami určená tretia osoba okrem dopravcu prevezmete tovar, ktorý bol dodaný ako posledný; c) (pri dodaní tovaru pozostávajúceho z viacerých častí) keď Vy alebo Vami určená tretia osoba okrem dopravcu prevezmete poslednú časť tovaru; d) (pri dodávaní tovaru opakovane počas určitého času) keď Vy alebo Vami určená tretia osoba okrem dopravcu prevezmete prvý dodaný tovar.

     

    Pri uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy nás informujte o svojom rozhodnutí odstúpiť od tejto zmluvy jednoznačným vyhlásením (napríklad listom zaslaným poštou alebo e-mailom) na adrese:  Ridere, s.r.o., Kríž nad Váhom 394, PSČ 916 26 Považany, t. č.: +421 918 541 407 alebo e-mailom na adrese: info@obuvdoroboty.sk

    RIDERE, s.r.o., so sídlom Potvorice 155, PSČ 916 25 Potvorice, kontaktné telefónne číslo +421 918 541 407, info@obuvdoroboty.sk. Na tento účel môžete použiť vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy, ktorý sme Vám odovzdali alebo zaslali, jeho použitie však nie je povinné.

     

    Ak máte záujem, môžete vyplniť a zaslať vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy alebo akékoľvek iné jednoznačné vyhlásenie o odstúpení od zmluvy aj elektronicky prostredníctvom nášho webového sídla: info@obuvdoroboty.sk. Ak využijete túto možnosť, prijatie odstúpenia od zmluvy Vám bezodkladne potvrdíme na trvanlivom médiu (napríklad e-mailom).

               

    Lehota na odstúpenie od zmluvy je zachovaná, ak zašlete oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy pred tým, ako uplynie lehota na odstúpenie od zmluvy.

     

    1. Dôsledky odstúpenia od zmluvy

     

    Po odstúpení od zmluvy Vám vrátime všetky platby, ktoré ste uhradili v súvislosti s uzavretím zmluvy, vrátane nákladov na doručenie tovaru k Vám. To sa nevzťahuje na dodatočné náklady, ak ste si zvolili iný druh doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia, ktorý ponúkame. Platby Vám budú vrátené najneskôr do 14 dní odo dňa, keď nám bude doručené Vaše oznámenie o odstúpení od tejto zmluvy. Úhrada bude uskutočnená rovnakým spôsobom, aký ste použili pri Vašej platbe, ak ste výslovne nesúhlasili s iným spôsobom úhrady, a to bez účtovania akýchkoľvek ďalších poplatkov.

     

    S vrátením platby môžeme čakať do vrátenia tovaru späť na našu adresu alebo do preukázania, že ste tovar odoslali späť, podľa toho, čo nastane skôr.

     

    Zašlite nám tovar späť alebo ho prineste na našu adresu alebo odovzdajte Ridere, s.r.o., Kríž nad Váhom 394, PSČ 916 26 Považany, (t. č.: +421 918 541 407) najneskôr do 14 dní odo dňa uplatnenia práva na odstúpenie od zmluvy. Lehota sa považuje za zachovanú, ak tovar odošlete späť pred uplynutím 14-dňovej lehoty.

     

    Ak ste požiadali o začatie poskytovania služby počas lehoty na odstúpenie od zmluvy, máte povinnosť uhradiť nám cenu za skutočne poskytnuté plnenie do dňa, kedy ste nám oznámili Vaše rozhodnutie odstúpiť od tejto zmluvy.

     

               

     

     

     

     

    Reklamačný list

     

    Kupujúci:

    Meno a priezvisko: ......................................................................................................

    Adresa: ........................................................................................................................

    Telefón: .......................................................................................................................

    Email: ..........................................................................................................................

     

    Predávajúci:

    Obchodné meno: RIDERE, s.r.o., so sídlom, IČO:,

    Sídlo: Potvorice 155, PSČ 916 25 Potvorice

    IČO: 54 773 211, IČ DPH: SK212178664

    zapísaneý v obchodnom registri okresného súdu Trenčín, oddiel Sro, vložka č. 43963/R

     

    V prípade reklamácie nás kontaktujte na info@obuvdoroboty.sk a poskytneme Vám potrebné inštrukcie.

     

    Číslo dokladu o kúpe tovaru:

    Dátum predaja:

    Číslo objednávky:

     

    Dátum uplatnenia reklamácie kupujúcim:

     

    Označenie reklamovaného tovaru:

    Kód výrobku:

    Názov výrobku:

    Popis vady reklamovaného výrobku:

     

     

    Obsah balenia reklamovaného tovaru prevzatého predávajúcim pri uplatnení reklamácie:

     

     

    Požadovaný spôsob vybavenia reklamácie kupujúcim (oprava tovaru alebo jeho súčasti – výmena tovaru – zľava z kúpnej ceny - odstúpenie od zmluvy a vrátenie kúpnej ceny):

     

    Predpokladaný dátum vybavenia reklamácie (vyplní predávajúci):

     

     

    Spôsob vybavenia reklamácie určený predávajúcim (vyplní predávajúci):

     

     

    Dátum a podpis predávajúceho:

    Dátum a podpis kupujúceho: